Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

Pendidikan Moral

moral aku memang berada pada tahap yang tinggi starting dari jumaat lepas. banyak giler babas benda-benda yang menaikkan moral aku dari hari tu sampai sepanjang minggu ni, membawak ke hari ni.

1. minggu lepas, dapat gaji. sebelum balik kampung jumpa mak ayah aku. syukur alhamdulillah. sampai rumah dapat bagi sikit kat diorang, cukup puas hati aku.

2. then aku masuk bilik. susunan bilik aku dah berubah. mak kemas siang tadi. memang cun. walaupun masih sempit macam dulu (pasal bilik aku bilik paling kecek dalam ini rumah), tapi mak membuatkan keadaan susunan bilik ni selesa sangat. aku tidur taknak bangun keesokan harinya. selesa bangat donggg..! makruh pose.

3. hari ahad aku gi today's, survey hp. pergi kedai first. tawaran agak menarik tapi yang aku carik takda. kedai kedua, ermm.. nayy.. haha. jalan lagi, tengok-tengok je kat kedai ni niatnya, jap lagi.. jeng jeng.. apa hp aku nak ada kat situ, warna yang aku nak.

"kak, tengok hp ni jap.."
"ha.. nah.. rm XXX je dik..boleh?"
"kurang sket lagi la.. rmXXX, sy angkat tros.."
"bos, ini budak mau kurang sikit, macam mana?"
"ermm.. lu mau kurang lagi ha.. wa bagi rmXXX la, xjaoh wa punye harga amik maa.."
"boleh ar.. kat mane atm sini.. nak cucuk duit.. jadi masukkan la pape yang patut dalam memory kad tu kak ye.."
"ye la dik.. cepat sikit..kang ada orang lain amik.."
(cilakak akak ni, wa dah kompem nak amik, lagi mau jual kat org lain..)

so, dengan girang gembira aku mengangkat hp baru. aku leh bitau satu je. warna purple! haha. fevret siak..

4. aku pergi damai village hari isnin.. buka dengan member2 sekolah aku.. meriah gak ar.. then gi danga.. ada satu bundle (byk2 kedai dalam bazar tu, bundle gk aku singgah). aku masuk, terjumpa satu jeans yg sangat sempoi, lawa, bergaya, cool brader-brader terbang dengan harga hanya rm10. rm 10 tau.. bukan rm100.

Patutnya harga dia rm100 tengokkan kepada style dan kualiti jeans tu.. sampai kan pekerja dia nak suh aku bayar pun teragak-agak. tapi tanda harga ada bang.. apa boleh buat.. rm10 la ye aku angkat.. dengan sehelai baju yang memang sangat fit dengan aku.. aku balik rumah try.. perghhhh! cun! buat raya!

5. dengan hp baru moral aku nak gi kerja hari selasa tu tinggi giler doh.. cam klcc. so, sepanjang minggu kerja ni, yang menahan moral aku tinggi cuma benda hp ni lah. 3 bulan training memang mebosankan, tapi minggu ni aku dah dapat satu projek. kena siapkan dalam tempoh kurang 2 bulan. Yozo-san (Bos besar dari jepun) nak datang untuk rasmikan bangunan baru.

so, task aku.. aku kena siapkan satu standard display method kat line assembly aku untuk improvements kat line aku tu. semakin la kau kena naikkan moral aku untuk menghadapai hari-hari mendatang..

6. sesuatu terjadi pada hari jumaat yang mulia ini.

"zaini.. ko ni bagos la.."
"apa ko ni, tak abis2 dgn bagus.. bagus.."
"yela.. aku doakan tok ko, ko mara pulak.."
"ok2.. amin.."
"aku ni asik kena mara je ngan kak ana.. takde dapat layanan baik cam ko.. ko ada guna2 eh.."
"palutak hang.. mana ade doh.. cuma selalu tersenyum2 je walaupun apa terjadi..haha"
"eh ko tau kan.. aku ni baru je masuk sini.. sama je cam ko"
"eh.. yeke.. tgk no. badge ko.. haah la.. xjauh beza dari aku.."
"aku pun baru tau nama ko betul arini, b4 ni, dgr dorang kat dept je cite.."
"haha..hampeh"
"masa b4 ko masuk.. kak ana cite2 pasal ko kat dept."
" cite ape doh?"
"die cakap.. "sy amik anak sulung.. mesti dia btanggungjawab kat keluarga.. mesti kerja lama punya kat sini.. lagi satu mesti tahan dengan pressure, marah2 ni semua.. tu pasal kite amik die.."
"yeke dia cakap gitu..?"
"haah.. gelak je aku ngan yap dengar cite dia tu..dia layan baik je ko"
"apsal pulak?"
"yela, ari 1st masuk dah kenalkan2 kat org, siap tunjuk tempat pantri lg.. aku ni masuk2, dok diam je kat meja aku tu.. takda pun cam ko.."
"la.. ni mesti kes jeles ni.. haha.. takda apa la tu.. biasa je.. ilek ar.."

Perghh.. cam besar je harapan dorang kat aku ni.. mapuh la gini..

Sok pulak ada ifthar jamaie dengan budak2 dept. aku. kita nantikan hari esok.. ciao!

UP UP UP Moral UP! haha.. poyo ayam

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*