Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

sesi bersama dugong

sambil mendengar lagu raya datuk CT siput yang berkumandang dekat best 104 sekarang ni, aku tergerak hati nak menulis.

semalam aku keluar dengan dugong, nak pergi jualan gudang kat tempat kitorang ni. dapatlah aku jeans sehelai.. (lagi..?!!), dug angkat seluar 3 helai, sandal sehelai.. "beli buat kerja bro..".. haha

then kitorang lepak la mapley. minum, makan capati sikit, sambil-sambil story life kitorang sekarang.

si dug ni baru je balik jb.. nak carik rezeki kat sini pulak, kampung halaman sendiri katanya. kerja kat KL macam hampeh katanya.

saing dia masuk ada lagi beberapa budak-budak U lain yang masuk company tu yang terletak kat damansara. ada lagi sorang member budak UMP iaitu si raje cong ceng sekali dengan dia.

selama 2 bulan lebih kurang diorang kat sana, budak 2 ekor ni dapat satu projek sorang satu untuk diorang handle. di bawah diorang budak-budak U yang masuk saing diorang tu. kenapa diorang pulak kena handle projek ni? projek consists of drawing, urusan dengan kontraktor, estimation BOM, dan fabrication..

pasal budak-budak dari U lain tu semua hampeh tak reti buat kerja langsung. gaji sama tapi semua benda budak 2 ekor ni buat. mintak cuti 2 hari, dah agih-agih tugas siap kat budak lain tu, datang balik kerja 2 hari kemudian. ni jawapan diorang.. "tak buat apa-apa.. kitorang tak reti nak buat macam mana..". bapak la. siapa la yang tak menyirap dengar jawapan sampah macam tu..

so, beberapa hari kemudian, si dug ni letak surat resign. bos merayu stay seminggu dua lagi pasal takda orang nak buat kerja. kepala otak jambul dia. tu yang ramai-ramai tu apa.. dug dalam hati cakap camni la lebih kurang..

bos mintak pengganti. nak budak UMP gak. dug propose acoi D japan, sekarang acoi amik alih projek tu walaupun baru sehari masuk. masuk 9 pagi, keluar 1230 malam. merungut dia kat dug.

"saya sikalang ha.. mau amik budak UMP saja la masuk kerja sini tempat.. budak UMP manyak bagus.. bagus-bagus.." bos berkata sambil menepuk belakang bahu dug.

situasi ni lebih kurang berlaku dekat tempat kerja baru aku ni..

PS: sepanjang aku praktikal, masuk dah 2 tempat kerja, aku tengok memang budak UMP perform. lagi satu budak UTP. memang ada klass. aku takleh kalah dengan budak-budak UTP ni. persaingan sihat. teringat kat si anas dengan dak vong..

2 cakaran:

m U c h ! k September 5, 2009 at 4:41 PM  

aha dugong 1 tmpt ke ngn congceng..baru tau.. tp psl congceng kene wat sume keje tu tau la..sampai nk pindah company laen tuh..

wah dia nk amek sume dak ump ke..ptot la congceng tnye aku nk jd receptionist kat company dia!

Waq D. Jai September 5, 2009 at 5:25 PM  

yup2.. dorang satu tmpt. dug da resign. raje tggu mase je.. dpt intvw mane2 die ckp die blah..

tol x ckp aku.. ko try ar.. dok damansara tu beb. hari tu amri ko tu pn ade ajak aku gi damansara keje.. jadik cikgu.. muai gak gaji..

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*