Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

3 Syawal 1430

Pagi tu kitorang satu family siap-siap nak balik JB dah.

Sampai rumah dalam pukul 5 petang gitu. Tengok kat rumah gua, member-member sekolah gua semua dah tunggu gua balik. Rumah berselerak lagi, gua selamba je ajak masuk. Serve la kuih apa-apa yang patut. Then, gua pun ikot sekali dorang keluar beraya.

Memang dorang nak datang beraya hari ni. Tapi gua je sampai lambat dari kampung. Tiap tahun, lawatan aidilfitri memang dimulakan start dari rumah gua. Tahun ni yang ada cuma mapei, kapek, tuntong dengan awie je. Yang lain semua tak balik lagi.

Rumah Tuntong

Mak dia serve kitorang dengan laksa. Terbaik doh laksa johor mak dia buat. Complete. Memang rasa laksa la. Takda la rasa kuey tiaw ke atau pun mee bandung.

Kapek dapat duit raya. Pasal dia budak kecik lagi. Walaupun badan besar bagak macam dinosaurus.


Rumah Kapek

Datang ambik motor awie dengan kereta tuntong je. Terbaik


Rumah Mapei

..........................


Rumah Awie

Rumah awie kitorang sampai dalam maghrib. Sesampai je kat rumah dia, bersepah orang. Beransur la dulu kitorang ke Petronas. Solat dulu. Siap solat semua, tetiba awie call

"Wey, mana korang?"
"Kitorang kat rumah mapei dah ni..."
"Wey, apesal pulak pergi rumah mapei. Kata nak datang rumah aku.."
"Rumah ko ramai sangat ar wie.."
"Datang je la, ada artis ni.."
"Artis.. Siapa? Meet Uncle Hussain ke hape..?"
"Jalil Hamid"

Kitorang berdekah-dekah ketawa. Pandai betul awie bergurau. Ye la, apa-apa la wie. kitorang memang on the way rumah dia. Gelabah betul budak ni gurau sikit-sikit pun tak boleh.

Sampai rumah dia...

Memang ada Jalil Hamid. Pakcik akak ipar dia. Kitorang sampai, family dia dah nak balik. Sempat salam je dengan Jalil Hamid. Tergelak-gelak kitorang dari mula kat rumah awie sampai nak balik.

Awie memang tak pandai melawak rupanya...



0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*