Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

Kembang atau tak kembang?

KL 2008

Antara ramai-ramai kitorang ni, ada seorang yang lost. Set-set kitorang masa sekolah.

Semua pun macam aneh kalau dengar nama beliau sekarang. Tapi setiap kali kitorang kumpul pun, mesti teringat tercerita balik pasal kisah-kisah kelakar dulu. Yang ada beliau di dalam cerita tersebut.

Pasal hal yang kecil tersangat, terasa. Larikan diri.  Mengenai sehelai kain dan sedikit fahaman beliau yang ditentang orang lain.

Raya kali ni, kitorang dengar cerita pasal beliau lagi. Yang memanaskan setiap ahli dalam group yang membesar dari kecik ni.

"Aku bukan terasa setakat kes baju n pendapat aku tu, tapi kalau aku terus dengan diorang, group kita takkan berkembang. Semua masih macam budak-budak.."

Mendengar bait-bait dialog tersebut dari seorang member, membuatkan seorang lagi melontarkan pendapatnya dengan panas hati.

"2 orang dah jadik engineer, sorang technician, sorang exec, sorang doktor, sorang dah pergi Petronas, apa lagi?"

"Siapa yang budak-budak sekarang ni? Terasa dengan benda remeh, perangai dia lagi budak-budak dari kita ni.. " Seorang lagi menyahut

"Agaknya, bila dengan kita, dia tak boleh nak serius, nak terikut perangai budak-budak tu lagi kot.." Seorang lagi menambah.

"Tapi adat la, aku rasa, bila sesama kita je kot kita boleh jadik diri sendiri, gelak-gelak, perangai gila-gila. Kat tempat kerja, semua benda hipokrit. Kena talam dua muka.. Alah..." Gua bersuara.

"Betul tu.. Tah la bro, abaikan je la.. Kita ada hidup kita masing-masing. Yang penting jangan terputus macam ni dah la" Seorang menutup cerita.

Semua terdiam selepas itu..


"Berapa kembang dia sekarang ni..? Kita kan tak berkembang.."

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*