Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

Suasana Hari Raya

Arggh. Dah berapa hari gua tak update ini blog. Busy giler wey.. Busy shopping. Shopping sakan wey gua tahun ni. Peh!

Memang seronok la sama-sama menjadi sebahagian suasana hari raya tahun ni. Dengan macam-macam kawan gua keluar carik barang-barang raya tahun ni. Semata-mata satu je: BAJU MELAYU HITAM

Kenapa tahun ni warna hitam? Adakah di set oleh mak gua selaku naib presiden rumah. Ataupun arahan solid ayah gua? Tak pun gedikan adik-adik gua nak warna hitam?

Salah.. salah.. Pasal gua yang nak carik warna hitam. Nak buat pakai pergi Majlis Konvokesyen gua yang akan berlangsung 4 haribulan Oktober nanti. Langkah ini diambil untuk menjimatkan kos persiapan raya dan majlis konvo sekali. Bijak bukan?

Entah la. Tahun ni gua bukan rasa excited nak raya, tapi nak pergi konvo. Tapi yang tak sedapnya, untuk barang konvo, susah giler nak carik pasal tak berkenan, yang berkenan nya, baju-baju, seluar-seluar, spenda-spenda nak buat raya. Last-last perbelanjaan gua pergi gitu jugak. Tak jimat mana pun. Siap beli baju melayu lagi sehelai warna lain lagi! Sampin sampai dua. Nasib songkok beli satu je.

Baju melayu hitam susah giler nak carik. Harga mahal nak mapuh kat Angsana. Pergi pasar borong, saiz pulak takda sebanyak-banyak alam kat bazar tu. Tempat lain memang hampeh la baju hitam dia. Kamdar smart gak tapi aku letak choice terakhir (harga malam raya.. Haha). Nagoya dengan harapan pergi ingat ada banyak, yang ada cuma kain ela je banyak kot. Last-last jumpanya kat Giant. Hari ni. Semua baru complete. Tu yang baru boleh posting ni. Haha.

Ni la senarai barang-barang gua beli raya tahun ni. Mengalahkan perempuan.

1 Baju melayu (Hitam) - Giant Taman Putera
1 Baju melayu (Kuning Langsat) - Tesco Seri Alam
1 Songket hitam - Tesco Seri Alam
1 Songket rambu-ramba - Nagoya Tekstil Giant plentong
1 Songkok - Pasar Borong Pandan
3 T-shirt collar - Padini Jusco Tebrau, Giant Taman Putera, Kedai hapa entah tepi jalan
2 T-shirt roundneck - Big Bundle Danga Bay
2 Jeans - Jualan Gudang Lois, Big Bundle Danga Bay

Tempat yang pergi takda hasil:

Plaza Angsana

Sakan macam pasaraya sakan tak?


Ralat: Ada hasil doh rupanya kat angsana. Kasut Nike - Pop Kaki Lima Plaza Angsana. Lupa pulak gua. Ohh.hoii!!!

2 cakaran:

m U c h ! k September 14, 2009 at 11:49 PM  

amboi.... shopping.... aku pon x shopping cm ko

Waq D. Jai September 14, 2009 at 11:57 PM  

haha.. jgn jeles lene.. bes doh dok JB. barang-barang murah. tergoda aku. wakakaka

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*