Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

panggilan kecemasan

03/05/08
dalam bilik aku
2244Hr

tatkala aku masih tak sihat dan mengharapkan sesiapa untuk call, akhirnya ada satu panggilan yang aku terima. member aku dari kampung. perbualan yang dimulakan dengan perbualan biasa akhirnya bertambah rancak dan panas.. yang aku terpaksa delete entri dia dalam call register aku.. pasal aku dah bawak keluar cerita kat blog ni kan.. sekadar pengajaran..


XXXX : ko kenal x si anu tu, ala, member aku tu...
aku : oo.. aa.. budak tu.. aku kenal.. kenapa?
XXXX : aa.. nampak cam baek kn.. jahat siot dia..
aku : apsal pulak.. baek je aku tengok.. ko xbaek doh fitnah2 orang..
XXXX : aku kan baru lepas clash.. ko tau kn?
aku : eh! yeke? tak tau plak aku.. pasal si anu ke..?
XXXX : boleh la.. lebey kurang sama dengan la..
aku : dia buat apa dengan awek ko? awek ko lari kat dia ke pe?
XXXX : tak.. tak.. pasal mulut dia la.. awek aku dah tak percaya aku..
aku : ko cita macam dalam drama plak.. drama ape plak ni.. gua da la tgh demam ni beb..
XXXX : yela.. aku cerita betul la ni bai... drama ape bende plak..
aku : ok..ok.. aku dengar.. aku dengar.. marah plak ko.. ilek la bai...
XXXX : mana bole saba beb.. awek lari ni..
aku : yela.. yela.. cite je.. membebel pulak.. ape sal nye?
XXXX : dia la.. bawak cerita kat awek aku yang aku ni cakap awek aku tak lawa, aku nak awek aku pasal harta dia je.. &*6%* ape...
aku : yela.. ko kan ensem...
XXXX : ko bole tunggu aku abis cerita tak? ada je nak bunyik..
aku : aa.. ye2.. teruskan..
XXXX : yela ko pun tau kan aku bukan jenis kaki pompuan, aku mmg sayang kat dia, bukan pasal harta dia tu.. pasal memang aku sayang dia.. pastu dia boleh percaya bulat-bulat kat si anu tu pasal benda tu..
aku : tak patut.. tak patut..
XXXX : itu sapallah... kenapa dia lagi percaya si anu tu dari percaya kat aku sendiri.. jahat sangat ke aku doh... &(^*&&^* arrr...
aku : ilek2 bro.. aku rasa dia pun da lama nak carik point ko, ada pulak yang api-api.. lagi la...
XXXX : agaknye la.. aku pon sejak dua menjak ni rasa die da laen macam dengan aku.. aku pun tak tau apsal...
aku : abis skang dia dengan sape?
XXXX : sape?
aku : awek ko la sengal...
XXXX : oooo.. still single macam tu je la. macam aku sekarang ni..
aku : aa.. ko pergi la talk balik dengan dia.. cakap balik elok2. takkan pasal benda kecik nak jadik hal..
XXXX : tapi aku pun terasa doh, yela bila aku tak pernah kuarkan kenyataan macam tu tapi dia sanggup percaya kat si anu tu seolah-olah macam betul aku yang cakap.. terasa beb.. ko la sebagai kawan aku, ko percaya aku tak?
aku : percaya la beb.. aku kenal ko da lama.. da la lurus bendul.. macam aku jugak..
XXXX : haah.. macam ko jugak.. haha..
aku : haha.. tau takpe.. tapi tak percaya gak aku pasal si anu tu..
XXXX : tu la.. aku percaya dia, aku pun awal-awal tak percaya beb. tapi da dia nak wat camtu..
aku : apa masalah dia tu bro...
XXXX : entah.. pasal die pun suka budak tu agaknya.. budak-budak ni cakap dari sekolah lagi..
aku : boleh jadik jugak.. bukan betul pun..member-member sekarang kalau tak betul-betul, makan diri..
XXXX : abis skrang ape aku nak buat ha.. kalau ko la.. ko buat apa?
aku : mana aku tau.. tanya aku pulak.. aku bukan geti pun bende2 camni
XXXX : aku tanye je.. kalau..
aku : errmmm.. skarang ni terpulang kat ko jugak ar sebenarnya.. terasa tu ko letak ar tepi dulu, kalau ko btol2 syg die.. ko jelaskan perkara yang sebenarnya.. dia pun da rilek da aku rasa tu.. aritu je stat awal2 die panas sket kan...ajak ar jumpa.. da try call die blom?
XXXX : tak lagi.. aku tak tau nak cakap apa..
aku : ko tak bersalah kan.. ko cerita je la elok2.. ape ade hal..
XXXX : ermm.. ok la. ok la.. aku try nanti..
aku : ko mesti buat la kalau ko syg die.. ape benda try2..
XXXX : die tu senang terasa la pasal die ingat die tak lawa kot.. bagi aku ok je..
aku : yela, taste tiap orang laen2 doh..
XXXX : tu la.. tu yang gua geram tu..
aku : tak pe bro, gua doakan lu berjaya.. kenduri kawen lu nanti wa jadi kendarat..
XXXX : haha.. banyak la ko.. bila nak ade wey?
aku : ade ape?
XXXX : awek la..
aku : entah...
XXXX : tu la ko jual maha.....

pap! bateri aku suda kong.. aisey.. tunggu punya tunggu tak call balik.. bertuah punya jantan... tak apa la.. asal matlamat dia nak call aku da tercapai..

da abis baca kan.. kalau difikir-fikir balik maybe kita pun akan kena benda yang sama atau maybe antara korang ada yang dah terkena atau tengah terkena.. banyak betul kena aku.. haha. orang yang korang percaya cakap bukan-bukan pasal korang yang korang sendiri tak pernah cakap.. kalau aku jadik member aku tadi pun aku terasa jugak.. tapi nak buat macam mana kan. mulut orang doh.. kadang-kadang cara kita tu yang buatkan orang ingat kita cakap macam tu.. aku pun tak tau maybe orang ada cakap-cakap kat belakang aku.. redha je la..

kalau korang berada kat tempat awek member aku tu.. mana satu korang nak percaya? orang yang korang sayang or orang sekeliling korang yang suka jaga tepi kain ni..?

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*