Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

budak u vs ku

hari ni aku giler-giler nak menconteng. lepas satu, satu aku post.. haha. nama pun blog kan.. ni susulan kepada posting yang tadi. masa kami duduk dekat mcD masa tengah makan kentang tu.. ada la sedikit isu yang menarik dikupas oleh kami berempat. mengenai sikap golongan pelajar U terhadap pelajar KU yang kononnya di naik taraf menjadi U. kapla lutut hangpa naek taraf... dijenamakan la bengok. ni semua surat khabar punya angkara..

kisah-kisah ini banyak terjadi bila kami menghadiri konferens-konferens or karnival yang melibatkan semua ipta & ipts di seluruh malaysia. bila kita berada di sana, satu benda yang selalu terjadi, akan timbullah satu senario dimana, U-U yang "dinaek tarafkan" ini akan di pandang sebelah mata sahaja oleh U-U yang "terlebih taraf" ni... memenag betul, cukup susah nak berbual dengan mereka ni semua. seolah-olah kita tidak tau apa-apa. cakap nak up 24 jam. bajet U korang bagus sangat. keluar graduate dapat kerja? jangan harap la..

keluar-keluar menagih macam penagih nak mintak kerja pasal bajet bagus giler.. las2 menganggur kat rumah tak pun sambung belajar lagi sampai master, sampai phD, konon2 macam bagus padahal tak boleh nak survive kat luar.. perasaan hasad dengki banyak sangat korang tu.. politik pun kuat. belajar-belajar pun sibuk nak politik. apa kejadahnya.. ni bukan aku cerita tipu, banyak kes dah terjadi, dah aku dengar.

aku tak nafikan korang ni semua bagus, tapi sikap merendah-rendah kan orang lain tu akan memakan diri korang sendiri nanti.. serius aku sendiri, bila dalam U aku, aku tak hargai apa yang ada dalam ni, tapi bila kita keluar ke mana, kita tetap akan membela u kita ni samada kita sayang or tak. kerana kita tau, sedar, u kita lagi baek, lagi advance dari U-U "terlebih taraf" tu.. kita tau kita boleh survive dengan segala apa yang da dibekalkan kat sini. dalam ni korang merungut pasal soft skill, tapi tengok la, korang akan terasa bangga dengan etika-etika yang diterapkan dalam diri korang sepanjang kat sini.. korang akan nampak solid di mata pandang orang-orang kat luar sana tu..

tak kisah la aku pakai skema pergi exam pun. aku yang pedulik.

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*