Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

chocolat

di waktu-waktu yang demam, jiwa aku tak tenteram, kepala otak bercelaru, yang hanya gua tau macam mana kepayahan rasa ni, gua sempat menghabiskan sebuah manga bersiri bertajuk chocolat yang gua abiskan pembacaannya semalam.

disini sukalah aku untuk bercerita. mengenai buku ini. ceritanya bermula dengan pembebasan seorang yakuza terhebat pada zamannya yang bernama ichigo. ichigo yang membawa maksud strawberi. dia bebas dengan matlamat untuk kembai ke pangkuan kumpulan yakuza nya dahulu iaitu kumpulan omugi untuk mencurahkan kembali seluruh kesetiaan nya kepada ketua kumpulan (tuan besar) tersebut iaitu matsukichi omugi.

tetapi dia pulang dengan kehampaan apabila dia mendapat tahu dan melihat dengan mata kepalanya sendiri kumpulannya itu telah dibubarkan dan tuan besar telah membuka sebuah kedai kek dinamakan kedai kek maya sempena nama isterinya, puan maya yang baru saja meninggal dunia.

setelah tidak dapat menerima hakikat tersebut, bagi seorang yakuza terbilang spertinya untuk terus taat dengan tuan besar nya untuk membuat kek, tidak semena-mena muncullah seorang gadis muda bernama cyoko ingin menumpang di rumah tersebut dengan cara yang memaksa. cyoko membawa maksud coklat. seorang budak yang mirip kepada puan maya dan sebenarnya merupakan anak kandung puan maya sendiri.

aaa.... lagi apa ha.. malas ar gua nak cerita.. tak ada mood la..tadi bebudak ni ajak tengok wayang, gua macam malas, tapi pasal gua da macam ni, demam pun demam la.. lantak.. join jela dorang tengok wayang..

gua blah dulu..ciao

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*