Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

TIPS Tak Betul dan Tak Mesra (TBTM)

Oh, berkaitan entri gua sebelum ni..
Gua pun cam kompius gua nak cerita apa sebenarnya..
Adakah kes diskriminasi ataupun cara macam mana nak resign dengan cara ja'at.

Sebenarnya gua bukan nak cerita sangat diskrimansi tu..
Adat la bila korang nanti kena macam tu jugak.
Depend la..

Tapi yang buletin utama nya, camna nak blah dengan cara nakal-nakal gigi..

1. Datang la lambat pergi kerja
2. Time kerja tak buat kerja (mengular dan sebagainya)
3. Menghilangkan diri ketika waktu kerja (balik rumah tido, pergi shopping, lepak tepi laut ke.. sumting like that la.. haha)
4. Ponteng kerja.
5. Tak siapkan kerja pada kerja yang urgent atau da nak sampaikan dateline (ini untuk kes kerja orang lain yang korang kena siapkan. haha)

Tu je la yang gua boleh fikirkan setakat ni.
Korang nak tambah, boleh la tambah..
Perhaps, gua kena delete entri ni bila sampai tempat kerja baru nanti.
Kalau tak kantoi bongok la kan..
So, kalau nak buat note, buat la sekarang..
Haha..

Bos korang tak boleh terima surat resign korang kan.
So, korang pergi la jumpa HR bagi surat tu.
Bincang la dengan HR.
Apa-apa hal gaji korang takda la kena tolak sia-sia pasal tak bagi notis
Dorang pun paham pasal yang datang pasti pergi.
Cewahh.. Haha

Papehal nak blah pun, bagi gua, bagi kerja-kerja gua siap, setel semua, baru boleh blah dengan aman la..
Steady sikit... Jangan jerung sangat..

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*