Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

Pandangan baru. Dunia baru.

macam best kan kedengaran bunyinya..
seperti visi baru PM baru kita untuk negara kita..
semua ada 1. aku pun nak letak gak 1, tapi macam ciplak je.. tak cool langsung..
heh

so, what's going on?
haha.. ni aku nak cerita ni..
best, best, best..!

pasal tempat kerja baru aku.
walaupun hari ni aku baru je masuk daftar hostel, tapi banyak benda yang aku tak sangka yang jadik.

aku sampai pukul 2 petang la dekat company tu.
act, 1403Hr. lambat 3 minit. halal la incik.. haha.
so, dalam kepala hotak aku yang jambul dah lebat giler macam takuya kimura ni,
aku dah set dari semalam yang aku akan menempuh hidup seorang diri di tengah kota metropolitan (ke..??) ni berseorangan, perlu mencari kawan-kawan baru, belajar tempat baru.
tapi aku tak kisah semua tu.. berdikari la bang.. haha

tangah aku dalam waiting room tu, lepas aku ambik uniform aku, aku keluar dari bilik tu,
tiba-tiba.....

aku tergelak besar.. besar gila.. muka terperanjat..
hey, bukan pasal pijak tahi anjing la..

dekat depan aku sekarang ada sorang mamat yang agak bonot, yang dah 4 tahun aku tak jumpa.
baru sampai.

"MasyaAllah... engkau ke cer..?" aku menyapa..
"adui, jai.. kau buat apa kat sini..? acer menjawab sambil tergelak besar

kitorang bersalaman, nak peluk tapi macam malu pulak orang ramai dalam bilik tu.
pendekkan cerita, bilik tu dah jadi macam warung kopi kitorang berborak macam nak rak.
dah 4 tahun tak jumpa, dia ni satu kuliah masa matrix dengan aku dulu.
bergelak-gelak dalam waiting room tu, tak memikirkan orang-orang sekeliling.
memang macam gampang perangai.. haha

dia esok masuk kerja saing aku.
satu rumah (hostel) dengan aku.
satu bilik dengan aku.

memang sengal..

nasib tak satu katil dengan aku..

0 cakaran:

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*