Instrumental of Unending Life...

"people pass by in a quick pace"

a new day - last semester

hari ini start la sem baru yang juga merupakan sem las aku dekat ump ni. ah~ sekejap sahaja. dah nak abis dah. bangun pagi-pagi tadi bilik mandi penuh. adooii, semangat pulak masing-masing nak pegi kelas. sedap pulak tido taknak bangun yang aku ni kan. tapi bangun jugak ar pegi kelas.

terasa aura lain macam pulak sem ni. aku pegi klas, nampak muka-muka tak familiar langsung. tight in, siap ada yang pakai kemeja dengan tie pulak lagi. kentang-kentang. budak-budak 1st year kot ni. lantak ar. aku pegi kelas pertama. engineering entrepreneurship.

blom pape nama aku dah naik. aku perasan lecturer tu pandang aku je. panas ngan aku ar tu.. pasal rambut panjang kot. langsung dia suruh aku jawab soklan.

"what's your business experiences?"
"err.. opened a stall at tepi jalan. selling roti john to all the people out there"

haha. hampagas betul.

"what have u learned from that?"
"communication skills i guess"
"making lot of money right?. berapa tu?"
"ermm.. about 4 to 5 hundred"
"per day?"
"yup.. per day"

oppss.. silap cakap di situ. aku rasa 4 - 5rat dalam 3 hari gitu kot. tercakap per day pulak. layan je la. aa.. pastu dia bebel-bebel la hanya dengan pasar malam leh gain banyak duit. dia cakap aku mesti banyak duit. banyak ar.. mesti da marking aku ar pasni. susah aku nak skip klas camni. ceit!

balik tu aku msg adik aku dekat uum. camna ari pertama. dia cakap dah hari kedua dah. pasal kedah ahad dah start kerja. dia cakap macam menakutkan kat sana. pasal budak-budak semua cam pandai-pandai. eleh, aku macam tu jugak dulu. diorang tunjuk-tunjuk pandai je tu. taknak kalah masing-masing. konon. tengok ar da stat kerja kumpulan nanti. masing-masing hampeh cam kelapa tua.

2 cakaran:

marhaen vintaj July 7, 2008 at 12:30 PM  

hahaha.
bleh pula mengaku untung ratus ratus sehari jual 4-5 ratus, jual roti john?
haha~ bleh pula lect percaya..

rasanya untuk subjek yang macam ni, kena cari lect yang ada pengalaman berniaga sikit. hhuhuhu..

ump.. ump...
hahaha

Waq D. Jai July 8, 2008 at 5:09 PM  

tau takpa. gua pelik gak la kan dia bole tak tanya balik. dia optimis doh. hari 1st kelas ni. gua mamai gua henjot je la. leh plak tanya untung2. bersepah gua nak jawab. haha

*: welcoming u... :*

Irrashaimase..!!

*: kauntr :*

*: Jntera Carian :*

indie

*: jm :*

*: klndr :*

*: promoposto :*

*: generasiku kritis & kreatif :*

Malaysia Indie Bands & Music Portal

*: trafiking :*

*: fllwrs :*

*: chtrm :*


*: sosial ntwrks :*

*: soul society :*